تهاتر ویلا و تهاتر ملک مسکونی

توسط0
1835
تهاتر ویلا و تهاتر ملک مسکونی


تهاتر ملک مسکونی یکی از انواع پرطرفدار آن است. به دلیل منافعی که برای هر دو طرف دارد افراد به این نوع معاوضه روی آوردند.

اگر ملکی برای معاوضه دارید و از قوانین، شرایط و شیوه انجام آن اطلاع ندارید، نگران نباشید. در انتهای این محتوا و با مطالعه آن، شما می‌دانید: تهاتر مسکونی چیست؟ چه قوانینی دارد؟ چگونه باید انجام شود؟ سایت تهاتر املاک مسکونی چه مواردی هستند و کدام مورد اعتماد است؟ و بسیاری از اطلاعات دیگر در مورد این موضوع برای شما روشن خواهد شد.

تهاتر ملک مسکونی چیست

همانطور که در محتوای تهاتر چیست توضیح دادیم، معاوضه از قدیم به شکل‌های مختلف وجود داشته. زمانی که هر دو طرف به هم بدهکار می‌شوند و ارزش بدهی‌شان برابر است می‌توانند از این طریق اقدام به پرداخت بدهی کنند.

برای مثال شما یک اتومبیل را با ماشینی دیگر که تقریبا ارزش یکسانی دارند معاوضه می‌کنید.

موضوع این محتوا تهاتر املاک مسکونی است. یعنی موضوع معامله می‌تواند هر نوع ملکی باشد که سکونت در آن ممکن است.

تهاتر زمین با ملک

چرا تهاتر املاک مسکونی شکل گرفت

همانطور که می‌دانید ارزش ریالی پول کشور ما در چند سال اخیر به شدت کم شده است. افرادی که قصد فروش ملک خود را دارند تمایلی به دریافت وجه نقد ریالی ندارند. ترجیح می‌دهند آن را با ملک دیگری معاوضه کنند.

دلیل دیگری که می‌تواند وجود داشته باشد، کاهش وجه نقد میان مردم است. یعنی یک فرد برای فروش ملک خود قصد دارد به صورت نقدی کار کند اما مردم توانایی پرداخت کامل مبلغ را ندارند. برای مثال افرادی که ساختمان سازی انجام می‌دهند ملک نوساز خود را با خانه‌های کلنگی معاوضه می‌کنند تا دوباره نوسازی ساختمان را انجام دهند و این روال را به عنوان شغل خود ادامه می‌دهند.

 

تورم و نوسانات قیمت دلیل دیگری برای جذب شدن افراد به این روش است. همچنین تمایل افراد به سمت حذف پول در معاملات می‌تواند دلیل بعدی باشد.

اما این عمل چگونه انجام می‌شود؟ آیا تهاتر مسکونی فقط با ملک انجام می‌شود؟

تنظیم قرارداد تهاتر ویلا و واحد های مسکونی

تهاتر ویلا نیز مانند خرید و فروش آن باید حتما با سند رسمی تنطیم شده باشد. قرارداد های تهاتری ویلا زمانی میتوانند به شما کمک کنند که به عنوان مثال با درخواست مراجع قانونی، در صورت بروز اختلاف و یا درخواست به باطل کردن قرارداد از هرکدام از طرف های قرارداد، این کار سیر راحتتر قانونی خود را دنبال میکند. بعضی اوقات امکان دارد در قراردادهای تهاتری بیش از دو نفر سهیم باشند، و برای فسخ کردن این قرارداد رضایت هر کدام از طرفین قرارداد الزامی است.

تهاتر ملک مسکونی

انواع تهاتر املاک مسکونی

به صورت کلی این امر قوانین خاص خود را دارد اما در معاوضه کالاها شما را محدود به مورد خاصی نمی‌کند. تنها موردی که باید در نظر داشت یکسان بودن ارزش موردهای معاوضه است.

پس در تهاتر مسکونی شما می‌توانید ملک را با موارد دیگری معاوضه نمایید که هم ارزش با آن باشد.

اگر بخواهیم موارد آن را بگوییم لیست بلند بالایی می‌شود. اما هر موردی که با ملک شما از نظر مالی ارزش یکسانی داشته باشد برای قرار گرفتن در قرارداد تهاتر املاک مسکونی ممکن است.

برای مثال:

  • تهاتر ملک مسکونی با خودرو
  • تهاتر آپارتمان با مصالح ساختمانی
  • تهاتر املاک با بیت کویین
  • تهاتر مسکونی با موادغذایی
  • و…

سایت تهاتر املاک مسکونی

یکی از روش‌های قانونی برای این امر سایت‌های معتبر هستند. ایران تهاتر در کنار دیگر سایت‌ها در کلیه زمینه‌های معاوضه فعالیت دارد.

املاک از نظر مالی ارزش بالایی دارند به همین دلیل باید به قرارداد تهاتر مسکونی و محل تنظیم آن دقت کنید. تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که با تجربه بالای خود در این امر و در نظر گرفتن کلیه قوانین مانع از ایجاد مشکلات در قرارداد خواهد شد.

اطمینان از سند برای تهاتر ویلا

اگر قصد معاوضه ویلای خود با ویلای دیگری را داشتید حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که ویلایی که میخواهید معاوضه کنید حتما دارای سند قانونی و رسمی باشد. حتما این را میدانید که اکثر ویلا های ساخته شده دارای سند معتبر و قانونی نیستند و معمولا ارزش آن ملک کمتر از سند قانونی و رسمی است پس سعی کنید زمانی که میخواهید تهاتر ویلا انجام دهید مطمئن باشید ویلایی که میخواهید تهاتر کنید حتما دارای سند معتبر رسمی باشد.

تهاتر ویلا

نکات مهم تهاتر ملک مسکونی

هنگام معاوضه حواستان به موارد زیر باشد. مواردی که در سایت ما رعایت خواهند شد:

  • هرگز به سمت املاک بدون سند نروید. در صورتی که کاملا مورد تایید باشند معاوضه با آن‌ها را انجام دهید.
  • ثبت و انتقال رسمی را فراموش نکنید. به دفاتر ثبت اسناد املاک بروید و این کار را انجام دهید.
  • ملک‌های ورثه‌ای را با دقت بررسی کنید. مدارک انحصار وراثت، تسویه‌های مالی و… باید حتما چک شوند.
  • مدارک شناسایی و مدارکی مانند وکالتنامه را هنگام قرارداد بررسی کنید.

مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای تهاتر ویلا

همه ی روند تهاتر ویلا مثل ثبت و انتقال سند باید حتما در دفاتر اسناد رسمی مراجعه و ثبت شود. پس حتما سعی کنید از موستن قرارداد در مکانی که اعتبار آن زیر سوال است و مغتبر نیست شدیدا خودداری کنید. زمانی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنید قرارداد های قانونی و رسمی که در زمینه تهاتر ویلا می بایست امضا شود را به شما تحویل میدهند و تمامی حقوق شما را به عنوان طرف حقوقی این معامله در دفتر خود ثبت میکنند. پس متوجه شدیم که مهم نیست چقدر از یک ملک یا ویلا مطمئن هستیم حتما باید هم از سند رسمی آن اطمینان حاصل کنی و هم در دفاتر اسناد آن را ثبت کنید.

جمع بندی

این نوع معاوضه بسیار رایج است. به همین دلیل با انتشار این محتوا سعی داشتیم شما را از کلیه قوانین آن آگاه کنیم تا کمتر دچار مشکلات حین قرارداد شوید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شود. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
نظر بدهید