تهاتر محصولات کشاورزی

توسط0
1240
تهاتر محصولات کشاورزی

تهاتر محصولات کشاورزی می‌تواند راهکار مناسبی برای تجارت در سطح بین المللی باشد. همینطور می‌تواند راه حلی برای تحریم‌های به وجود آمده در کشورمان باشد.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه باید انجام شود و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، این محتوا را مطالعه نمایید.

تهاتر محصولات کشاورزی

محصولات کشاورزی به محصولاتی می‌گویند که از گیاه به دست می‌آید. برای تامین غذای انسان و حیوان و دیگر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع تهاتر برای کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و یا دارای زمین‌های کشاورزی هستند می‌تواند کاربردی باشد. برخی از کشورها در تولید بعضی از محصولات کشاورزی قدرتمند هستند. در مقابل نیز کشور دیگری در همین زمینه و در محصولات خاصی تولیدات فراوانی دارد. در این زمان امکان تهاتر وجود دارد که هر دو کشور به سود خود برسند.

البته امکان تهاتر با هر مورد دیگری نیز وجود دارد. حجم و ارزش محصولات را درنظر بگیرید و سپس با هر مورد هم ارزش معاوضه را انجام دهید.

مبادله تجاری محصولات کشاورزی یک اقدام بسیار رایج در جامعه است. عملی است که از طریق آن دو عامل اقتصادی در ازای دریافت مبلغی کالا یا خدمات را مبادله می کنند. مبلغ مذکور می تواند پولی (پول نقد) یا غیرنقدی (کالا یا خدمات) باشد.


انواع تهاتر محصولات کشاورزی


بسته به اینکه مبادلات با چه کسی انجام می شود، مبادله تجاری می تواند از یک نوع یا دیگری باشد. یعنی بر اساس طبقه بندی فعالان اقتصادی شرکت کننده در مبادله، انواع مختلفی از مبادلات تجاری وجود دارد.

بنابراین، انواع تهاتر موجود عبارتند از:
تهاتر خارجی: تجارتی است که با کشورهای ثالث در خارج از کشور که اقامتگاه مشترک وجود ندارد انجام می شود.
تهاتر داخلی: تجارتی است که بین فعالان اقتصادی مقیم همان سرزمین انجام می شود.
به نوبه خود، به تهاتر خارجی باید دو نوع تهاتری را که در اقتصاد وجود دارد اضافه کرد.

این مبادلات عبارتند از:

صادرات: آن دسته از کالاها و خدماتی است که به خارج از کشور ارسال می شود تا در کشورهای دیگر مبادله شود. به عبارت دیگر آنچه به کشورهای دیگر فروخته می شود تا در کشورهای دیگر مصرف یا به بازار عرضه شود.
واردات: آن دسته از کالاها و خدماتی است که برای مصرف و عرضه در قلمرو مبدأ از خارج وارد، وارد می‌شوند. به عبارت دیگر، کالاهایی که از کشورهای ثالث خریداری می شود تا به یک قلمرو خاص بیاورند.
از طرف دیگر و بسته به مسیر، این مبادله را می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد:

تهاتر زمینی: مبادله ای که از طریق زمین انجام می شود.
تهاتر دریایی: مبادلاتی که از طریق دریا انجام می شود.
تهاتر تجارت الکترونیک: تجارتی که در اینترنت معامله می شود.
تهاتر هوایی: مبادله ای که در هواپیما، از طریق هوا حمل می شود.
تهاتر رودخانه ای: آن که توسط رودخانه ها و مشتقات حمل می شود.
در نهایت، این تهاتر را می توان به دو نوع دیگر طبقه بندی کرد، بسته به اینکه چه کسی خریدار و چه کسی فروشنده است. بسته به اینکه آیا سعی می کنند محصول نهایی را معامله کنند یا نه و یا اینکه محصول در فروشگاه ها توزیع می شود، می توانیم بورس را به صورت زیر طبقه بندی کنیم:

تهاتر عمده فروشی: زمانی که بین عمده فروشان اتفاق می افتد، به طوری که خریدار آن مصرف کننده نهایی نباشد. همچنین به عنوان “عمده فروشی” شناخته می شود.
تهاتر خرده فروشی: این تهاتر که در جایی رخ می دهد که خریدار مصرف کننده نهایی شما باشد. همچنین به عنوان “خرده فروشی” شناخته می شود.

مزایا تهاتر محصولات کشاورزی

  • در سطح خرده فروشی، سازمانی و بین المللی امکان انجام آن وجود دارد.
  • نیازی به جابجایی پول نقد وجود ندارد.
  • مشکل کمبود پول نقد را حل می‌کند.
  • در این شرایط اقتصادی نامناسب راهکاری برای زنده نگه داشتن برخی مشاغل است.
  • تجارت در سطح بین المللی را فراهم کرده است.
  • راهکاری مناسب برای تحریم‌های ایجاد شده است.
تهاتر محصولات کشاورزی

تهاترمحصولات کشاورزی با سایر کشورها

مقرراتی که سازماندهی مشترک بازارها را برای محصولات کشاورزی ایجاد می کند، رویه هایی را که باید در تجارت با کشورهای ثالث رعایت شود، تعیین می کند که گواهی ها، عوارض اضافی واردات، سهمیه های تعرفه ای و بهبود فعال رژیم. در مورد میوه و سبزیجات، موارد زیر باید برجسته شوند:

  • رژیم قیمت ورودی: برای واردات محصولات حساس از کشورهای ثالث، قیمت ورودی تعیین می شود، به طوری که اگر قیمت اعلامی غلات کمتر از قیمت ورودی مذکور باشد، موجب پرداخت عوارض خاص می شود.
  • بند حفاظتی ویژه: شرایطی که تحت آن ممکن است عوارض واردات اضافی اعمال شود، تعیین می شود. به طور خاص، مشخص شده است که وقتی از حجم معینی از واردات فراتر رود و این واردات باعث اختلال در بازارها شود، کمیسیون می تواند پرداخت عوارض اضافی را تعیین کند.
  • روش های مدیریت سهمیه های تعرفه ای و رژیم های ویژه واردات.

تهاتر محصولات کشاورزی چگونه انجام می‌شود

برای انجام تهاتر چندین روش وجود دارد. شما می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر این کار را انجام دهید. آگهی مورد نظر خود را ثبت کنید و بهترین شرایط پیشنهادی را قبول کنید.

همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های تایید شده آگهی خود را ثبت و در معرض دید دیگران قرار دهید. حتما دقت کنید به سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مراجعه کنید که معتبر باشند و مجوزهای لازم را داشته باشند.

جمع بندی

این نوع تهاتر مانند تهاتر محصولات صنعتی از طریق سایت ایران تهاتر و اپلیکیشن ما انجام می‌شود. یکی از معتبرترین و بهترین‌ها تیم ایران تهاتر است. که تلاش می‌کند تجربه‌های خوبی را برای شما فراهم کند.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
نظر بدهید