تهاتر املاک صنعتی

توسط0
1082
تهاتر املاک صنعتی

تهاتر املاک صنعتی شاید از دور امری سخت بنظر برسد. اما با دانستن قوانین و نکات مهم آن می‌توانید از این نوع معاوضه تجربه خوبی داشه باشید.

در این مطلب همه چیز در مورد تهاتر انواع املاک صنعتی گفته می‌شود. چگونه انجام می‌شود؟ چه قوانین مهمی برای آن وجود دارد؟ انواع املاک صنعتی با چه مواردی دیگری قابل معاوضه است؟ و بسیاری از موارد دیگر که در این محتوا بدون پاسخ نخواهد ماند.

تهاتر املاک صنعتی

برای آشنایی با این امر در قدم اول باید بدانیم املاک صنعتی شامل چه مواردی می‌شود؟ یک ملک صنعتی برای تولید هر چیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در یک کارخانه به تولید محصولات مختلف می‌پردازند. این محصولات می‌تواند جز صنایع سبک، متوسط یا سنگین باشد و این املاک صنعتی شامل انبارها، مراکز توضیع، گاراژها و… می‌شود.

در واقع املاک صنعتی به هر نوع زمین یا ساختمانی می‌گویند که مجوز فعالیت‌های صنعتی مانند تولید، انبار و توزیع را داشته باشد. کارخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی شامل این املاک می‌شود. این املاک معمولا خارج از شهر و در شهرک‌های صنعتی واقع شدند.

قوانین این نوع تهاتر با تهاتر املاک کشاورزی یا تهاتر املاک مسکونی و ویلایی کمی متفاوت است. در ادامه نکات مهم آن را توضیح خواهیم داد.

تهاتر املاک صنعتی

نکات مهم تهاتر املاک صنعتی

شما با در نظر گرفتن نکات مهم و اساسی انجام تهاتر مطابق آن‌ها، با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

اگر ملک صنعتی در شهرک صنعتی واقع شده باشد قبل از هر کاری می‌توانید به هیئت مدیره شهرک مراجعه کرده و سوابق و رزومه آن ملک را به کامل پیدا کنید. این هیئت حکم اداره ثبت و اسناد و املاک را دارد. آنجا بدهی‌ها و مسائل حقوقی ملک نیز به صورت کامل مشخص خواهد شد.

قبل از تهاتر استعلام از برخی سازمان‌ها لازم می‌باشد. این ارگان‌ها شامل شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان بیمه تامین اجتماعی، اداره مالیات و هیئت مدیره شهرک هستند. اگر ملک خارج از شهرک صنعتی باشد استعلام از شهرداری، بخشداری یا شورای محله نیز مورد نیاز است.

پس از آن که مفاصا حساب از ارگان‌های مربوطه دریافت شد و مشکلی در آن‌ها وجود نداشت برای انتقال سند به مکان‌های معتبر مراجعه نمایید.

برای انتقال سند و کارهای حقوقی به دفاتر املاکی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص داشته باشند. نوع قرارداد، نگارش آن و بسیاری از موارد دیگر با تهاتر املاک تجاری و اداری و دیگر انواع ملک متفاوت است. گاهی برخی از دفاتر با موارد فنی این نوع املاک آشنایی ندارند، به همین دلیل دچار مشکلاتی خواهد شد.

چگونه تهاتر املاک صنعتی انجام دهیم

برای انجام این نوع تهاتر می‌توانید به صورت کلی مطلب تهاتر چیست را مطالعه نمایید. همچنین برای اقدام به این کار از کارشناسان خبره در این زمینه کمک بگیرید.

از همه مهم‌تر تهاتر را از طریق یک واسط معتبر انجام دهید. سایت و اپلیکیشن ایران تهاتر به عنوان یک منبع مطمئن بستری امن برای کاربران خود فراهم کرده است تا تهاتر انواع ملک، خودرو، محصولات و… را انجام دهند.

تهاتر املاک صنعتی

تهاتر املاک صنعتی با چه مواردی انجام می‌شود

شما می‌توانید ملک صنعتی را با هر مورد دیگری که هم ارزش با آن ملک باشد انجام دهید.

جمع بندی

این نوع تهاتر یکی دیگر از نمونه‌های معاوضه است که سعی داشتیم در این مطلب همه موارد در خصوص آن را بگوییم. در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوالی با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما تا انتهای تهاتر در کنار شما خواهند بود.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
نظر بدهید